تبلیغات
شاهد - یك انقلاب واقعاً كبیر از راه خواهد رسید
شاهد

كارنامه تمام ایدئولوژی های بشری كبود است، هر كدام به نقطه ای درست اشاره كردند و هزار نكته درست تر را از قلم انداختند لذا علی رغم آن شور بدوی كه برای حل مشكلات بشری داشتند بعد از مدت كوتاهی همه آنها از احكام مرده تغذیه كردند و در عین حال همه ایدئولوژی ها تقریبا خود مركزبین بودند و خودشان را نگین و بقیه بشریت را مانند حلقه اطراف خود می دیدند.

به گزارش رجانیوز، علاوه بر این موضوع، این ایدئولوژی های شرق و غرب مشكل دیگری هم داشتند و آن اینكه حرفهای بزرگ و رفتار پستی در قبال بشریت در دورانی كه به اقتدار رسیدند داشتند، با ایده های بسیار شكستنی ادعاهای بزرگی كردند و با نظریه های بسیار ضعیف و سست وارد عرصه های عمل تاریخی و اجتماعی شدند به عبارت دیگر باید گفت كه این ایدئولوژی ها با بار شیشه به بازار آهنگران آمدند و نتیجه مستقیمش را هم دیدند و امروز از همه ایدئولوزی های خود اظهار خستگی و كسالت می كنند و از ماركسیسم، فاشیسم، لیبرالیسم و صهیونیزم به ستوه آمدند.

خبرنامه دانشجویان گزارش داد:آخرین نتیجه‌ای هم كه از امتحان این ایدئولوژی‌ها به دست آمده این است كه ما اصلاً اصول نظری برای زندگی جمعی نمی‌خواهیم. ما احتیاجی به ایدئولوژی نداریم. اصلا انقلاب كبیر معنایی ندارد و تمام انقلاب ها صغیرند و نیاز به متولی دارند اما درست در این لحظه كه بشر به بن بست رسیده است و كاملا احساس خلا و پایان یافتگی می‌كند و با آن خاطره های مرده و آرزوهای مجروح خود را در بن بست حس می‌كند یك انقلاب واقعاً كبیر از راه خواهد رسید كه جهان را یك جا در خواهد نوردید و همه انقلاب های تاریخ روی هم در مقابل آن احساس حقارت خواهند كرد. آن وقت قرن ها انتظار قوی برای حرف زدن با بشریت به پایان می رسد و عرصه ظهور شروع می شود، او دست همه بشریت را خواهد فشرد و به آنها خواهد گفت كه برای شالوده شكنی موقعیت انسانی آمدم، من آمده ام تا اوضاع حاكم بر جهان را در شرق و غرب و شمال و جنوب به هم بزنم و همه نقاط جهان در دست من خواهد بود. برای مهدی (عج) هیچ چیز مانع نیست چون او از پدری شرقی و مادری غربی متولد شده است و با غرب و شرق جهان خویشاوند است. گرچه پیام او از حیث مكتبی نه شرقی و نه غربی است اما از حیث مخاطب هم شرقی و هم غربی است، مهدی (عج) مادرش رومی و مسیحی است و پدرش عرب و شرقی. مادرش در جنگ اسیر شد و بعد مسلمان شد شاید در این حادثه تاریخی رازی باشد كه برای فتح غرب و جهان مسیحی به دست مهدی (عج) روزی به كار خواهد آمد.

همانطور كه می دانید چندین نفر از اهل بیت(س) مادرشان عرب نبودند اما آن گوهر خاص از ابراهیم نسل به نسل به پیغمبر و از ایشان به اهل بیت (س) رسید اما در عین حال برای آنكه مساله روشن شود كه مساله بشری نه نژادی و عربی، بلکه جهان شمول و تاریخی است و همه طبقات را به هم می زند، مادران چند تن از ائمه از بدترین و پایین ترین موقعیت های اجتماعی و سیاسی انتخاب می شدند. یعنی اسرای جنگی كه در جنگهای بنی امیه و بنی عباس به اسارت گرفته می شدند و بین خانواده های مسلمان تقسیم می شدند.

یعنی بزرگترین انسانهای تاریخ كه الگو و انسان كامل هستند از مادرانی به دنیا آمدند كه به ظاهر از طبقات اجتماعی و سیاسی پایین قرار داشتند، از جمله مادر حضرت حجت (عج) که از چنین طبقه ای بودند.

بشیر بن سلیمان نقل می كند كه امام هادی (ع) مرا خواست و به من گفت رازی بزرگ را با تو در میان می گذارم و بعد نامه ای به من داد كه با خط رومی نوشته شده بود. پرسیدم كه معنی این نامه چیست؟ عبارات بسیار لطیف با خط خوش رومی امام هادی (ع) نوشته بودند، به همراه مبلغی پول به من دادند و فرمودند كه قضیه را با كسی در میان نگذار و حركت كن به سمت بغداد. در فلان روز در كنار فرات قایق اسرای رومی را خواهی دید خود را به جمع اسرا برسان. برخی از زنان اسیر آنجا هستند که در میان آنها خانمی است با لباس حریر كه خلقش خلق پیغمبری است و بسیار با كرامت و حیا و عفت است. او را پیدا كن و نامه ی مرا به او بده و او خود می داند كه باید منتظر چه كسی باشد پس نیازی به توضیح نیست. نامه را به او بده، او خود از عبارات نامه به فرهنگ ما پی خواهد برد و آنگاه اختیار با خود اوست كه با تو بیاید یا خیر.

بشیر بن سلیمان می گوید نامه را به او رساندم و او به محض آن كه نامه را باز كرد چشمانش پر از اشك شد. نامه را بوسید و به من گفت كه به هر نحوی شده مرا با خود ببر و سوگند خورد كه اگر او را به غیر از من بفروشند او را زنده نخواهند دید.

اصرار ایشان باعث شد كه او را به من بفروشند. در راه او دائم نامه را می بویید و می بوسید. از او پرسیدم شما كه صاحب نامه را نمی شناسید، چرا آنقدر نامه را می بوسید؟ گفت من ملیكا هستم و از نوادگان قیصر روم و نسب مادر من به حضرت شمعون از حواریون می رسد. (زمانی كه قیصر روم مسیحی شد ازدواجهایی میان قیصر ها و كلیسا صورت گرفت) آنها بارها خواستند مرا به بزرگان كلیسا و ژنرالهای روم بدهند و این ازدواجها هر بار به دلایل غیر طبیعی به هم خورد.

شبی در خواب دیدم كه مسیح و شمعون و حواریون وارد اتاق من شدند و در باز شد و پیامبر اسلام وارد شدند و مرا از مسیح خواستگاری كردند و ازدواج در خواب صورت گرفت و من ترسیدم كه خوابم را برای خویشانم تعریف كنم اما از همان موقع یك حالتی نسبت به پیغمبر اسلام و مسلمانان پیدا كردم و از پدرم می خواستم كه با اسرای مسلمان به نرمی برخورد كنند.

بعد خواب دیگری دیدم كه فاطمه (س) و مریم (س) به خواب من آمدند و از این ازدواج با من سخن گفتند و چند بار دیگر خواب كسی را دیدم كه می دانستم با او ازدواج خواهم كرد. من صاحب نامه را ندیدم ولی او را میشناسم. یك بار در خواب ابا محمد (ص) را دیدم. در خواب از جنگی میان مسلمانان و رومیان خبر داد و از من خواست هر طور كه شده حتی مخفیانه به جبهه بیایم و من آمدم و در جنگ شكست خوردیم و اسیر شدم. من بر اساس آن خوابها تمام وقایع را پیش بینی می كردم و منتظر پیكی از سوی امام هادی (ع) بودم. نام واقعی من ملیكا بود و این اسم متعلق به طبقات اشراف است و من خود را نرگس معرفی كردم كه از نامهای طبقات پایین جامعه است زیرا اگر اینها می فهمیدند كه من از طبقه اشرافم به این آسانی ها مرا به تو تحویل نمی دادند. 

ملاقات اول ایشان با امام عسگری (ع) نیز بسیار جالب است در این ملاقات امام به او عرضه می دارند كه اختیار با خود شماست چه چیز را می خواهید؟ او گفت شرافت ابدی را می خواهم. امام (ع) می فرمایند: می دانی كه فرزند تو شرق و غرب زمین را خواهد گرفت؟ و جهان را از عدالت آكنده خواهد كرد؟ خانم می پرسند: پدرش كیست؟ امام (ع) پاسخ می دهند همان كسی كه پیامبر خدا تو را برای او از عیسی بن مریم خواستگاری كرد. او را می شناسید؟

ایشان جواب می دهد آری پیش از آنكه او را در مقابلم ببینم در خواب دیده بودم. بعد از آنكه ازدواج صورت گرفت امام به حكیمه خاتون فرموده بودند كه این همان خانمی است كه بارها برایت از او سخن گفته بودم او را ببر و اسلام را به او بیاموز و تعبیر زیبایی حضرت (ع) در مورد ایشان دارند و می فرمایند من هرگاه به او می نگرم معنویت و شكوه را در چهره او می بینم. او چون مادر موسی فرزندش را پنهانی به دنیا خواهد آورد و این كودك زنده خواهد ماند تا سرنوشت بشریت را تغییر دهد و این چنین خواهد شد.

چند سالی می گذرد تا اینكه امام (ع) كودك خردسالی بودند كه اما حسن عسگری را در سن 28 سالگی مسموم می كنند. ابو سهل اسماعیل نوبختی از اصحاب امام حسن عسگری (ع) و حضرت حجت(عج) هستند نقل می كنند كه ساعات آخر عمر امام (ع) بود كه به من گفتند در اتاق بغل كودكی خردسال سر به سجده گذاشته برو و به ایشان بگو كه من دارم می روم. من رفتم و در را باز كردم دیدم كه كودكی خردسال در اتاق در حال سجده است و انگشت سبابه خود را به سمت آسمان بلند كرده موی سرش پیچیده بود و رنگی روشن و صورتی نورانی داشت. صبر كردم تا نمازشان تمام شد بعد گفتم كه پدرتان شما را صدا می زند. چند دقیقه بعد با مادرش وارد اتاق شد و نقل می كنند به محض ورودشان ابا محمد صدا می زند یا سید اهل البیت. یعنی ای مرد خانه من آماده رفتنم برای من آب بیاور. آن طفل با آن آب پدر را وضو داد و حضرت در كنار گوش او گفت مژده بر تو كه حجت خدا روی زمینی و بعد از دنیا رفت.

از آن به بعد نگاهها به سمت آن كودك متمركز شد كه با غیبت كوچک و غیبت بزرگ خود سرنوشت بشریت را تغییر خواهد داد.


در ادامه به برخی از شاخص هایی كه جامعه مهدوی دارد اشاره می كنیم:


*دوران حكومت مهدی (عج) حكومت دینی، جهانی و در عین حال یك حكومت كلیشه ای نیست كه برخی فكر كردند كه همه آدمها در آن حكومت یك جورند؛ شهر مهدی(عج) شهر كلیشه ها نیست. شهر آدمكهای چوبی هم شكل و هم سلیقه نیست. روابط انسانی براساس مناسبات و معیار های انسانی تنظیم می شود و همه حق و حقوق خود را می شناسند ولی یكنواخت نیستند و انسانهای با فضیلت و تریبت شده ای اند كه حق و تكلیف خود را می شناسند و در عین حال علی رغم متفاوت بودن، متناسب و متعادلند.


*اختلافات نظری در جامعه مهدی (عج) سركوب نمی گردد، بلكه مدیریت می شود. یعنی شهر مهدی (عج) یك شهر بسته و ایدئولوژیك به معنای امروزی آن نیست.

*ارتباط مردم با ایشان در آن جامعه، یك ارتباط كاملا روشن و انسانی است. البته بعضی ها كه می خواهند به جای پای گذاشتن جای پای حضرت (عج) روی پای ایشان پا گذارند، این دیگر تبعیت نیست بلكه ستیزه جویی است؛ از بین خواهند رفت زیرا سد راه عدالت و حقوق بشر به معنای واقعی قرار گرفته اند، اما غیر از بحث تعارض و تقابل با رهبری و انقلاب جهانی كه تحمل نخواهد شد، نه به دلیل كبر بلكه به خاطر نهضت عظیمی كه شروع شده، قربانی هایی خواهد داشت كه نباید خون این قربانی ها هدر رود و جامعه جهانی نباید از چاله در آمده به چاه بیافتد.


*ایشان در مساله رهبری جهان جدید كه یك جهان آزاد ولی عادلانه است هیچ كوتاهی نمی كند اما مفهوم اطاعت از امام در جامعه مهدی به معنای تعطیل شدن عقلانیت و احساسات و درك و شعور فردی نیست.


*اطاعت از مهدی به معنای محو فردیت و تعطیل كردن حق و حقوق فردی مردم نیست بلكه این اطاعت از رهبر جامعه جهانی ضامن اجرای حقوق و تعالی بشریت است و این وعده ایست كه صریحا داده شده است.


*ایمان دینی در جامعه مهدوی یك حقیقت كاملا زنده است و این ایمان به معنای دگم و سنتی به معنای امروزی كه در كتب جامعه شناسی دینی نقل شده نیست. اولا همه تاكیدها در انقلاب جهانی ایشان روی حقوق مردم است، اصولا پرچم اصلی انقلاب پرچم عدالت است. در روایات بسیاری نقل شده كه كار اصلی مهدی (عج) رساندن مردم به حقوق واقعی شان یعنی همان عدالت است بعد از آنکه زمین و تمام جوامع بشری را بعد از آنكه پر از ظلم و جور شدند "یملا الارض عدلا بعد ما ملات ظلم و جورا "


*احقاق حقوق انسانها به خصوص انسانهای محرومی كه ساكتند و مسكوت ماندند. اینها پرچم اصلی مهدی (عج) است و جهان را از عدالت آكنده خواهد كرد و اصولا هدف و فلسفه ایشان نجات بشریت است و آرمان ایشان احقاق حقوق مردم و آن هم همه بشریت بدون استثنا. هیچ تبعیض نژادی و قومی و فرقه ای در كار مهدی (عج) نیست. از پیامبر (ص) نقل شده است كه سلطه مهدی (عج) تمام شرق و غرب جهان را خواهد گرفت و هیچ ملت و سرزمینی خارج از اقتدار او نخواهد بود. اما چرا؟ چرا ایشان نیاز به لشكر دارند؟ زمین كم دارند؟ آیا این مصداق جهان گشایی و زیاده خواهی نیست؟ آیا جنس فتوحات مهدی (عج) از جنس فتوحات قیصر ها و فرعونها ... است؟ آن كاری كه برای انجامش باید این فتوحات را انجام دهد چیست؟ حضرت علی (ع) در این رابطه می فرمایند: مهدی می آید تا همه بردگان را در سراسر جهان آزاد كند. برخی تصور می كنند كه دوران برده داری تمام شده است اما امروزه بردگی بیش از هر وقتی است. امروزه دوران برده داری مدرن است اكثریت بشر بردگانی اند در دست برده داران مدرن كه به شیوه ها ی جدید برده داری می كنند. علاوه بر اینكه برده داری از نوع قدیم هم هنوز در عالم هست طبق آمار یونیسف سالانه یك میلیون برده به همان شیوه قدیمی در جهان خرید و فروش می شود.

*عباراتی از حضرت امیر(ع): مهدی برده ای روی زمین نخواهد گذاشت مگر آنكه آزادش كند هیچ بدهكاری در دنیا نمی ماند و رسم بدهكاری بر خواهد افتاد.

*هیچ ظلمی نسبت به هیچ كسی نمی ماند مگر آنكه مهدی (عج) آن را برطرف سازد. حضرت (عج) خون بهای تمام كشته شده ها را می پردازد، حضرت به دنبال كشتن هیچ بی گناهی نیست اما بالاخره جنگ است و دشمنان عده ای را بی گناه وارد جنگ می كنند و آنها كشته می شوند. نقل است كه حضرت (عج) حتی دیه آنها را نیز پرداخت می كند.

*انقلاب مهدی (عج) یك انقلاب قاطع است كه نبرد را رها نمی كند و اهل سازش با هیچ ستمكاری در جهان نیست ولی در عین حال یك انقلاب كاملا انسانی است نه یك شورش كور.

*تمام انسانها برای مهدی (عج) مهم و ارزشمندند. بر اساس روایات، كوچكترین حق برای او بزرگ است و آن را فروگذار نخواهد كرد و هیچ حقی از حقوق بشری پیش مهدی (عج) كوچك نیست. كار حضرت حجت (عج) یك انقلاب مردمی است نه یك كودتا.

*ایشان در قبال مافیای قدرت و ثروت در جهان مانند سلاح هستند. در روایت آمده "ما هو الی سیف " مهدی (عج) نیست مگر صلاح "الموت تحت ظل السیف " و مرگ زیر سایه شمشیر مهدی (عج) در مقابل دو مخاطب دو چهره دارد یك چهره در مقابل مافیای ستم جهانی است. با آنها جز با زبان سلاح سخن نخواهد گفت. در روایات آمده حتی از آنان توبه هم نخواهد پذیرفت برای آنكه دوران توبه و نصیحت گذشته است و هزاران سال است كه می گویند توبه كنید و آن زمان وقت توبه گرفتن نیست، وقت عمل به وعده های است كه انبیا (ع) داده اند. یك چهره هم در برابر توده مردم دارند که در روایات آمده مهدی (عج) چنان متواضع و مردمی است كه گویا با دست خود عسل در دهان مردم می گذارد.

*در رستاخیز مهدی (عج) هرچه هست دوستی و برادری و رحمت و صلح و یگانگی است. مهدی (عج) می جنگد اما برای صلح، چون می داند كه جنگها پایان نمی یابد مگر آنكه جنگی به پا شود و تمام جنگها را شكست دهد. او برای صلح و عدالت می جنگد. در دعای ندبه نقل می شود "این امان اهل الارض؟" كجاست امنیت برای همه بشریت؟ و این امینت جهانی را او خواهد آورد.

*شعار جامعه ای كه مهدی (عج) خواهد ساخت، محبت است. هر كس هر چه نیاز دارد بی ممانعت، از جیب دیگری بر می دارد. مردم از هم سود نمی گیرند. كینه از دلها بیرون می رود، نظام اقتصادی جهان زیر و رو می شود. در حكومت او به احدی بدی نمی رسد مگر اینكه حد الهی آن جاری شود (دیگر معامله و پارتی بازی وجود نخواهد داشت، در هر كجا كه ظلمی شود بلافاصله حدش اجرا می گردد.) البته اینها همه از ملاكهای جامعه اسلامی و مطالبه اسلام است كه سطح عالی آن در جامعه مهدوی ایجاد می شود اما ما نیز باید در راه رسیدن به آن برنامه ریزی و تلاش كنیم.

روش حضرت (عج) این است كه با كارگزاران خود بسیار سختگیرند و با مردم عادی به خصوص محرومین بسیار مهربانند. به طور یكه بعد از مدتی دیگر هیچ مستمند در جامعه باقی نمی ماند.

امام باقر(ع) فرمودند: "شدید علی العمال و جواد من المال و هین بالمساكین " با حاكمان خود سختگیر ولی در قبال مال بسیار بخشنده و برای محرومین بسیار مهربان است. مهدی حق همه حق داران را به آنها می دهد حتی اگر زیر دندانهای دیگری باشد.


بشریت در دوران او معنی واقعی زندگی بشری و انسانی را می فهمد، ما هنوز زندگی انسانی ندیدیم اما انشالله در زمان مهدی (عج) به معنای واقعی زندگی خواهیم كرد و آرمانهای تمام دنیا را او محقق خواهد كرد.


چند نكته دیگر درباره حقوق بشر و مطالبات اسلام از آن :

*روش كار ایشان در حكومت جهانی مساله تامین علم و دانش در دنیا و یك انقلاب علمی و هم مساله حقوق زنان است. در روایت آمده مهدی (عج) از همه بشریت 313 نفر را برگزیده كه اینها كادر اصلی و مدیران او در انقلاب جهان هستند كه 50 نفر آنها زن هستند. در واقع پنجاه زن در انقلاب مهدی (عج) جهان را اداره می كنند، یعنی در عالی ترین و پیچیده ترین مناسبات عالم وارد می شودند و تصمیم گیری می كنند.

علاوه بر این در روایتی از امام باقر(ع) آمده وقتی ایشان ظهور كند دست خود را بر سر بندگان خدا خواهد كشید و تمام قدرت عقلانی بشر را متمركز و مجتمع می كند و سطح عقلانیت بشر به طور جهشی چندین پله صعود می كند.

در دوران مهدی (عج) انقلاب علمی صورت می گیرد كه حكمت و قدرت و دانش و قضاوت و داوری حتی به داخل خانه ها وارد می شود و نهاد خانه و دین و دانش یكی می شود به طوری كه زنان در خانه های خود می توانند در همه موارد بر اساس سنت و كتاب اجتهاد كنند. یعنی به پیچیده ترین و عقلانی ترین مسائل وارد شوند. یعنی زنانی كه در این عصر تحقیر می شوند و به شرط برهنگی و كنار زدن عفت به آنها اجازه ورود به عرصه علمی را می‌دهند در آن دوره آزادانه وارد عرصه می شوند، در جامعه مهدوی، زن به عنوان انسان بودن در جامعه زندگی می كند و نه صرفا به دلیل زن بودن. یعنی نگاه ابزاری و جنستی به زن نمی شود و او می تواند به دور از تحقیر و كنار زدن عفت به عزت و بزرگی و دانش دست یابد. البته تمام اینها در لوای اسلام و قوانین اسلامی است.





نوع مطلب : فرهنگی- اجتماعی، 
برچسب ها :


درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : محمد هادی
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :